یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

آخرین شواهد در ارتباط با چاقی و کووید 19

آخرین شواهد در ارتباط با چاقی و کووید ۱۹

شواهد حاکی از آن است که افراد چاق در بروز علائم کووید ۱۹، مستقل از سایر بیماری ها مانند: بیماری قلبی و عروقی، دیابت و …. با خطر بیشتری مواجه هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) چاقی شدید را به عنوان یک عامل خطر شدید ابتلا به کووید ۱۹ ذکر کرده است.CDC  چاقی شدید را۴۰< BMI معرفی کرده است.

در چین( جایی که شیوع بیماری آغاز شد) داده های ۳۸۳ بیمار نشان داد که داشتن چاقی باعث افزایش ۱۴۲% خطر بیشتر پنومونی شدید همراه با کوئید ۱۹ میشود. و در نیویورک  و چند کشور دیگر که تحقیقات گسترده تری انجام شده است، همگی نشان می دهند که چاقی یک فاکتور خطرناک در ابتلا به کوئید ۱۹ می باشد.

به گفته محققان یکی از دلایلی که باعث می شود چاقی عامل پرخطر ابتلا به کوئید ۱۹ به حساب آید به دلیل اختلالات تنفسی می باشد..

افراد چاق به علت مقاومت بیشتر در مجاری هوا و حجم تنفسی پایین تر در ریه ها و همچنین عضلات تنفسی ضعیف تر که در دفاع از کوئید۱۹ بسیار مهم است، بیشتر دچار مشکلات تنفسی میشوند.

چاقی همچنین با دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های کلیوی همراه است. همه این موارد خطر ذات الریه را افزایش می دهند. چاقی خود با خطر ابتلا به دیابت و افزایش کلسترول همراه است که به نظر می رسد ارتباط بین دیابت با ابتلا به کووید ۱۹ بسیار مهم است.

در حال حاضر اطلاعاتی است که نشان می دهد حتی هایپر گلایسمی در حدی که تشخیص دیابتی هم نباشد، در فرد می تواند خطر کووید۱۹ را افزایش دهد.

البته تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود اما تاکنون شواهد حاکی از اطلاعات بالا می باشد.

منبع:

www.medicalnewstoday

ترجمه و تدوین: مریم ابویی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی کلینیک بهکام

 

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید