یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

رژیم لاغری خیار چیست؟

رژیم لاغری خیار چیست؟

امروز نمی‌توان منکر رایج گشتن رژیم‌های تک خوری لاغری شد. بسیاری از افراد بدون در نظر داشتن آگاهی لازم رو به سوی رژیم‌های نه چندان معتبر و مورد تایید گام برمی‌دارند تا کاهش وزن را سریعا تجربه نمایند. ما در این مقاله قصد داریم به تازه‌ترین و محدودترین برنامه غذایی برای کاهش وزن بپردازیم.

ضمن آنکه کلینیک تغذیه بهکام به سیاست مبتنی بر رژیم تک خوری متکی نیست، در این راستا خود را نیز موظف می‌داند که در خصوص تازه‌ترین رژیم تک خوری خیار اطلاع رسانی کند. با این حال، کارشناسان کلینیک تغذیه بهکام بر این باورند که افراد دچار وزن با اصول صحیح برنامه غذایی برای کاهش وزن قادرند چربی مازاد بدن را از دست بدهند.

خیار به طور طبیعی کم کالری می‌باشد. یک خیار کامل تنها ۴۵ کالری دارد. بنابراین، محوریت خیار در رژیم تک خوری چندان موضوع قابل توجهی نیست. در حالی که احتمال می‌رود رژیم لاغری خیار از گستره تغییر و تنوع زیادی برخوردار باشد، ولکن، آنچه که در این میان به عنوان نقطه اشتراک این برنامه غذایی برای کاهش وزن شناخته شده آن است که: “شما باید تعداد بسیاری خیار بخورید تا لاغر شوید!”

حال چه بسا اشکال مصرف خیار در رژیم تک خوری خیار می‌تواند به صورت انواع شیک، سالاد، خلال و برش باشد.

قوانین رژیم تک خوری خیار شامل چه مواردی است؟

امروز شکل رژیم لاغری خیار بنا به انواع منابع قابل دسترس و موجود در صفحات وب در حال تغییر و تحول می‌باشد. این موضوع در حالی است که یک دستورالعمل اساسی و کلی جهت پیشبرد این نوع برنامه غذایی برای کاهش وزن وجود دارد: “شما هنگام گرسنگی باید مقادیر زیادی خیار در کنار معدود غذاهای تایید شده مصرف کنید.”

با این حال از آنجا که خیار جزء صیفی جات کم کالری به شمار رفته، تصور بر این است که تکیه بر مصرف خیار می‌تواند کالری‌های کمتری به بدن فرد دچار اضافه وزن برساند.

چه مواد غذایی می‌توان در رژیم لاغری خیار مصرف نمود؟

امروز کلینیک تغذیه بهکام سعی بر ارائه برنامه غذایی برای کاهش وزن اصولی نموده است. با این وجود، همچنان برخی از افراد دچار اضافه وزن بر این باورند که می‌توان با پیشبرد رژیم‌های تک خوری سریع‌تر به مقصد رسید. این در حالی است که ما ضمن نقد و بررسی رژیم لاغری خیار قصد داریم شما را در این راستا آگاه سازیم.

خیار، یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی مصرفی در رژیم لاغری خیار به شمار رفته است. شما قادر هستید بدون توجه به میزان و نحوه مصرف خیار بخورید. ولکن، در این میان برخی مواد غذایی دیگر وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را به صورت مکمل خیار مصرف نمائید.

از معدود مواد غذایی مصرفی در این نوع برنامه غذایی برای کاهش وزن باید به موارد ذیل اشاره نمود:

  • منابع پروتئین بدون چربی (ماهی، مرغ و تخم مرغ)
  • ماست یونانی
  • پنیر کوتاژ
  • روغن زیتون
  • برنج قهوه‌ای
  • سبزیجات کم کالری (اسفناج، کرفس و گوجه فرنگی)

مضرات رژیم تک خوری خیار

خیار جزء صیفی جات کم کالری به شمار می‌رود. و مصرف آن به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی برای کاهش وزن اصولی ضروری است. در مقابل، طبیعی است که برنامه غذایی سالم و متعادل متکی بر یک ماده غذایی نخواهد بود. چرا که در دراز مدت باعث ضرر و زیان‌های بیشتری می‌گردد.

  • خیار چندان مغذی نیست

اگر بیشتر اوقات را به مصرف خیار بگذرانید، از مصرف ریزمغذی‌ها و درشت‌ مغذی‌های مهم غافل خواهید شد. بعلاوه آنکه کارشناسان تغذیه بر این عقیده هستند که خیار در قیاس با سایرمیوه‌ها و سبزی‌ها از ویتامین و مواد معدنی کمتری برخوردار می‌باشد.

  • تنوع غذایی ندارید

مصرف غذاهای متنوع به شما اطمینان خواهد داد که پیروی برنامه غذایی برای کاهش وزن اصولی هستید. به همین دلیل، ضروری است که ما با مصرف انواع غذاها به دریافت متعادل درشت مغذی‌ها، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مورد نیاز بدن برسیم.

  • رژیم خیار متابولیسم را کاهش می‌دهد

برنامه غذایی برای کاهش وزن اصولی نیز به دریافت کالری ضروری بدن نیاز دارد. و در صورت آنکه کالری کمتری به بدن برسانید، نرخ سوخت و ساز بدن تا حدود زیادی کاهش می‌یابد. این موضوع باعث گردیده تا بدن در حالت استراحت زنده بماند.

از سوی دیگر، ورزش جزئی از برنامه کاهش وزن به شمار رفته است. و در صورتی که کالری ضروری بدنتان را دریافت نکنید، انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی را نخواهید داشت.

  • احتمال بازگشت وزن بسیار بالاست

این مورد درباره اکثر رژیم‌های لاغری بالاخص رژیم‌های تک خوری صادق می‌باشد. بدن انسان با پیشروی رژیم‌های کم کالری در حالت گرسنگی قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، بدن متوجه عدم دریافت کالری لازم شده و سعی بر آن دارد تا امری خلاف جهت اهداف برنامه غذایی برای کاهش وزن انجام بدهد. و این امر معمولا به شکل کاهش انرژی و همچنین سوخت کالری‌ در میزان بسیار پایین مشهود می‌گردد.

منبع:

Is the Cucumber Diet the Secret to Weight Loss?

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید