یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

سالادهای سیرکننده؛ بهترین روش کاهش وزن در خانه

سالادهای سیرکننده؛ بهترین روش کاهش وزن در خانه

بهترین روش کاهش وزن در خانه چیست؟

وقتی پای صحبت به انواع برنامه غذایی اعم از برنامه غذایی چاقی و برنامه غذایی کاهش وزن می‌رسد، بسیاری از افراد به یاد پیش پا افتاده‌ترین غذاها و یا حتی پیش غذاها بالاخص انواع سالادها می‌رسند. در حالی که آشپزی سالم یکی از مهم‌ترین نکات و بهترین روش کاهش وزن در خانه است، اشراف داشتن به دستورالعمل غذاهای سالم و تهیه آن‌ها به عنوان جزئی از برنامه غذایی درست برای کاهش وزن امری اجتناب ناپذیر قلمداد می‌شود.

بهترین روش کاهش وزن در خانه؛ تغذیه سالم و آشپزی رژیمی

کلینیک تغذیه بهکام طی تحقیقات متعدد دریافته است، سه فاکتور آمادگی روانی، تغذیه و ورزش از لزومات راه‌های لاغر شدن سریع در خانه به شمار می‌روند. بنابراین، می‌توان حدس زد در صورت کمبود رسیدگی به یکی از المان‌های فوق کاهش وزن میسر نمی‌گردد. با این حال، اهمیت تغذیه در صدر جدول کاهش وزن و همچنین سلامت قرار دارد. به همین خاطر، ما می‌توانیم اساس بهترین روش کاهش وزن در خانه را بر روی تغذیه سالم و آشپزی رژیمی بنا کنیم. بدون تغذیه سالم، حتی در صورت تحرک کافی به وزن ایده آل نخواهیم رسید.

تهیه انواع سالاد سیرکننده؛ بهترین روش کاهش وزن در خانه

سالاد احتمالا نخستین پیش غذا و یا وعده کامل غذایی است که افراد هنگام ذکر غذای سالم به یاد آن می‌افتند. بیشتر افراد بر این تصورند که سرو سالاد به چند ماده اولیه معمول اعم از کاهو، کلم، گوجه فرنگی و هویج خلاصه می‌شود. اما یک سالاد کامل و سالم می‌تواند شامل پروتئین، فیبر و ترکیبی از سایر موارد باشد تا احساس سیری طولانی مدت به شما دست بدهد.

افزودن انواع چاشنی سرخ شده، نان سوخاری برشته، پنیر پرچرب و سس مایونز گاها ممکن است بهترین روش کاهش وزن در خانه را به بدترین روش چاقی در خانه تبدیل کند. و سالاد رژیمی و سالمتان را به یک بمب پرکالری بدیل نماید.

  • سالاد مدیترانه‌ای

سالاد یونانی خوشمزه است، اما، بیشتر رستوران‌ها تمایل دارند آن را به وسیله زیتون و پنیر فتا (دو بمب سدیم) طعم‌دار کنند. به جای موارد ناسالم فوق، میزان لوبیا قرمز و نخود را دوچندان کنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت کنید. و در صورت تمایل به چاشنی‌دار کردن سالاد، از ماست یونانی به عنوان سس پروتئین‌دار استفاده نمائید.

چه کسی می‌داند مصرف این سالاد بهترین روش کاهش وزن در خانه است؟

  • سالاد امگا ۳

سالاد امگا ۳ می‌تواند یکی از انواع سالادهای رژیمی و سیرکننده به شمار رود که بهترین روش کاهش وزن در خانه نیز می‌باشد.

وقتی عصرهنگام دچار ضعف شدید، یک سالاد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ تهیه کنید. مخلوطی از سبزیجات را به همراه مغز گردو، ماهی آزاد و تخم مرغ آبپز ترکیب کنید.

زرده تخم مرغ حاوی ویتامین‌های آ، دی، ای، کا و همچنین کلسیم، آهن و کولین می‌باشد. بنابراین، مصرف این سالاد اشتهایتان را به مدت طولانی‌تری کور می‌کند.

  • سالاد تاکو رژیمی

سالاد تاکو معمولی لبریز از گوشت چرخ کرده پر روغن، خامه ترش و ترتیلای سرخ شده می‌باشد. بنابراین، حتی ظاهر سالاد تاکو غیررژیمی از ایده‌های مصرف غذای سالم حین رژیم کاهش وزن به دور است.

اما در مقابل، سالاد تاکو رژیمی حاوی مرغ یا بوقلمون خرد شده فلفلی، لوبیا چیتی، کاهوی خرد شده، فلفل دلمه‌ای مکعبی (فلفل‌های دلمه‌ای ترد می‌توانند تداعی گر چیپس ترتیلا باشند) می‌باشد.

علاوه بر این، قادر خواهید بود سالادتان را با یک سس فوق العاده تند مزه دار شده با فلفل قرمز میل نمائید.

  • سالاد پُر دانه

دانه‌های چیا فقط سرشار از فیبر نیستند. مصرف آن‌ها قطعا جزئی از برنامه‌های کاهش وزن و بهترین روش کاهش وزن در خانه می‌باشد.

دانه‌های چیا که این روزها مصرفشان بسیار مرسوم شده، آب دار هستند. و این موضوع به احساس سیریِ پس از مصرف سالاد رژیمی‌تان کمک خواهد کرد. شما می‌توانید دانه‌های خشک چیا را به سالادتان بیافزائید تا مزه ترد آن‌ها را راحت‌تر بچشید و سپس از روغن تخم کدو به منزله سس پُر آنتی اکسیدان استفاده نمائید. این همه چیزی است که رژیم ساده برای کاهش وزن به آن نیاز دارد!

  • سالاد سیاه – صورتی

انواع متعددی از سالادهای رژیمی وجود دارند که اجرای دستورالعمل آن‌ها شما را سریع‌تر به خواسته‌هایتان می‌رساند. و یکی از این سالادهای لاغرکننده سالاد آب دار و تردی می‌باشد که تحت عنوان سالاد سیاه – صورتی معروف شده است.

این سالاد حاوی پرهای گریپ فروت و دانه‌های لوبیا سیاه می‌باشد. ترکیب این دو سرشار از فیبر و پروتئین است. شما می‌توانید این سالاد رژیمی را با کاهوی بوستونی میل کنید تا بهترین روش کاهش وزن در خانه را میسر سازید.

منبع:

۱۰ Things to Add to Your Salad to Keep You Satiated

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید