یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

ادعاهای زیادی در مورد سرکه سیب وجود دارد از جمله اینکه می تواند باعث کاهش وزن شود. برخی شواهد نشان می دهد که اسیداستیک موجود در سرکه سیب ممکن است تا حدی به کاهش وزن کمک کند. برخی تحقیقات حاکی از آن است که مصرف سرکه سیب در کنار رژیم غذایی کاهش وزن می تواند به افراد چاق کمک کند.

سرکه سیب چیست؟

قرن ها پیش مردم از سرکه سیب به جای انسولین در درمان دیابت استفاده می کردند.

از آنجا که سرکه سیب دارای باکتری و مخمر است برخی از افراد ادعا میکنند که منبع پروبیوتیک است.

شواهد نشان می دهد وقتی افراد سرکه سیب را با رژیم غذایی و ورزش منظم ترکیب می کنند ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

بنابر مطالعات انجام شده شواهد حاکی از آن است که افرادی که سرکه سیب را به همراه رژیم غذایی کاهش وزن و ورزش منظم مصرف کردند، وزن بیشتری کم کردند، BMI پایینتری پیداکردند وسطح کلسترول و تری گلیسریدشان بهبود یافت.

 

اسید استیک موجود در آن باعث کاهش سرعت خروج غذا از معده می شود و سبب می شود تا فرد بعد از صرف غذا مدت طولانی تری احساس سیری کند.

اما نکته مهم اینجاست مصرف سرکه سیب راه حل کاهش وزن نیست زیرا مصرف غیر اصولی و مداوم ان منجر به آسیب به بافت معده می شود. بعضی از افراد ادعا می کنند که سرکه سیب در بدن به دفع سموم کمک می کند اما شواهد علمی حاکی بر تائید این نظریه وجود ندارد.

سرکه سیب جایگزین برای درمان پزشکی نمی باشد، مخصوصا در بیماران مبتلا به چربی بالا، دیابت و عفونت های جدی. هر فردباید با توجه به شرایط خود با پزشک متخصص مشورت کند.
پس نباید سرکه سیب را برای کاهش چربی خون، برای درمان عفونت و … استفاده کنیم حتی به تنهایی مصرف کردن آن برای کاهش وزن هم به طور کامل تائید شده نیست و باید تحقیقات بیشتری در این مورد انجام شود.

 

منبع:

www.medicalnewstoday

تاریخ:۱۱/junne/2020
کلمات: سرکه سیب/کاهش وزن/چاقی/ورزش/دیابت/چربی

ترجمه و تدوین: مریم ابویی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی کلینیک بهکام

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید