یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

توصیه های حلقه های سیاه دور چشم

توصیه های حلقه های سیاه دور چشم

به وجود آمدن حلقه های سیاه زیر چشم یک نوع بیماری ادیوپاتیک می باشد که علت آن ناشناخته است اما عوامل زیر ممکن است از دلایل این بیماری باشد.

از علل به وجود آمدن حلقه های سیاه زیر چشم می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • کیفیت خواب: خواب مهم ترین عامل در سرحال بودن و بیمه شدن بدن در برابر بیماری هاست. کبودی زیر چشم ها می تواند اولین علامت تمام شدن ذخیره انرژی باشد.

۵-۸ ساعت خواب راحت شبانه را داشته باشید و سعی کنید دیرتر از ۱۲ شب نخوابید.

  • مصرف آب کافی: آب را به اندازه کافی بنوشید(۶ لیوان در روز یا بیشتر)
  • کم خونی هم می تواند یکی از دلایل تیرگی زیر چشم باشد. که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
  • عدم رعایت برنامه غذایی: نداشتن یک برنامه غذایی متعادل  و متنوع می تواند اثرگذاری های مختلفی را روی بدن ما داشته باشد بنابراین سعی کنید در برنامه غذاییتان از همه ی گروه های غذایی به میزان کافی مصرف داشته باشید.

موارد زیر در برطرف کردن حلقه های سیاه زیر چشم کمک کننده می باشند:

۱-روغن بادام: چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به حذف این حلقه های چشمی کمک می کند. علاوه بر روغن بادام استفاده از ویتامین E به از بین بردن این

حلقه ها کمک می کند.

قبل از خواب روغن بادام را روی حلقه های چشمان مالیده و صبح با آن را آب سرد بشویید.

۲-خیار: خیار خاصیت روشن کنندگی دارد و ماده جمع کننده و معتدلی است که به رفع حلقه ی تیره چشم کمک می کند. خیار را به صورت حلقه های کلفت ببرید و آن را نیم ساعت در یخچال قرار دهید بعد از ۱۰دقیقه روی چشم ها بگذارید سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. این کار را حداقل در طول یک هفته و روزانه ۲ بار آن را  انجام دهید.

۳-سیب زمینی: یک یا ۲ سیب زمینی خام را رنده کنید آب آن را بگیرید. یک تیکه پنبه به آب سیب زمینی آغشته کنید. آن را روی تمامی نقاط تیره ی چشم قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشم تان بماند. سپس صورت تان را با آب سرد بشویید و این کار را ۱ الی ۲بار در طول چند هفته انجام دهید.

۴-گلاب:  گل رز ترکیبات فوق العاده ای برای جوان سازی پوست دارد. و چشم های خسته را تسکین می دهد. پد چشم پنبه ای را چند دقیقه در گلاب خالص بگذارید. پد را روی چشمتان بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمتان قرار دهید به مدت۲ بار در هفته چندبار این کار را انجام دهید.

۵-عصاره لیمو ترش: ویتامین  C موجود در آب لیمو به دلیل خاصیت روشن کنندگی که دارد  به برطرف کردن تیرگی دور چشم کمک می کند.

پد پنبه ای را به آب لیمو ترش آغشته کرده و آن را دور چشمتان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آّب سرد بشویید. این کار را روزی یک بار و برای چند هفته انجام دهید.

۶-روغن نارگیل: ماساژ دادن دور چشم با روغن نارگیل روش موثر و طبیعی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم است. باتوجه به خاصیت مرطوب کنندگی این روغن، استفاده از آن باعث نرمی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی می شود و خطوط زیر چشم را محو می کند.

۷-زردچوبه: زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به کوچک شدن حلقه های تیره ی دور چشم کمک می کند.

۲ قاشق چای خوری زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا به صورت خمیری سفت در بیاید. بگذارید ۱۰ دقیقه  روی حلقه های تیره چشمتان بماند و با یک پارچه نرم و مرطوب آن را پاک کنید.

تدوین: مریم ابوئی کارشناس تغذیه کلینیک بهکام

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید