یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

روشهای لاغری

روشهای لاغری

روشهای خیلی زیادی برای لاغری وجود دارد حتما شنیده اید یا ممکن است بعضی از روشها را تجربه هم کرده باشید.

آیا روشهایی که امتحان کرده اید در مورد شما جواب داده است؟

آیا برنامه قبلی شما مطابق میل و علاقه تان بوده است؟

آیا شما قادر به حذف غذای لذیذ دلخواهتان تا همیشه هستید؟

آیا ولع شما نسبت به غذا کمتر شده بود؟

آیا زمانی که برای کاهش وزن، ورزش می‌کردید لذت می‌بردید؟

آیا با گذشت روزها انگیزه‌ای برای ادامه دارید؟

آیا با کاهش وزن، ذهن و فکرو عادات غذایی شما نیز تغییر کرده؟

آیا مطمئن شده‌اید که لاغر شدن شما به قیمت از دست دادن سلامتی نبوده؟

اگر پاسخ یک یا چند تا از سوالات فوق منفی باشد نشان میدهد که شمامقصر نیستید فقط روش درستی را انتخاب نکرده بودید.

نکته کاربردی:

در انتخاب روش  کاهش وزن دقت کنید.

چرا کمربندهای لاغری نه؟

کمربندهای لاغری دو نوعند: حرارتی و لرزشی که هیچکدام باعث سوزانده شدن چربی‌ها نمی‌شوند و تاثیری در کاهش وزن حقیقی ندارند.

کمربندهای حرارتی فقط آب را از بدن خارج می‌کنند که بعد از مدت کوتاهی با جایگزین شدن آب همه چیز به حالت اول برمی‌گردد.

کمربندهای لرزشی با ارتعاشی که ایجاد می‌کنند باعث شکسته شدن و جابجا شدن چربی‌ها می‌شوند و ممکن است به ظاهر باعث کاهش سایز شوند ولی سوال اینجاست که چربی‌های جابجا شده کجا می‌روند؟

جواب این است که چربی‌ها وارد جریان خون شده و ممکن است در دیواره داخلی رگها رسوب می‌کنند یا در محلهای پرخطر مثل دور قلب یا کبد تجمع می‌کنند.

در واقع به این وسیله ظاهر خود را درست کرده و از درون به خود لطمه زده‌اید.

اصولاً استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی نوعی نشانی غلط دادن است. اگر می‌بینیم چربی بیشتر در ناحیه شکم و پهلو جمع می‌شود به خاطر تنظیمات خاصی است که در بدن ما حاکم است. بدن چربی‌های اضافی را در جایی که کمترین خطر را برایش دارد ذخیره می‌کند و هر وقت هم که لازم داشت از همان جا برمی‌دارد.

نکته مهم اینجاست که همان طور که شما کار خاصی روی شکمتان انجام نداده‌اید که چاق شود برای لاغر شدنش هم لازم نیست کار خاصی بر رویش انجام دهید و راه درستش تغذیه سالم و تحرک کافی است. شما اگر به طور مرتب فقط پیاده‌روی هم کنید از شکم و پهلو و باسن لاغر خواهید شد.

چرا بالن و حلقه معده نه؟

چون اینها مانع از گرسنگی و تمایل شما به غذا نمی‌شود، فقط سدّی در برابر خوردن شما ایجاد می‌کند. تصور کنید تمایل زیادی به خوردن دارید و غذای دلخواهتان هم در برابرتان است اما نمی‌توانید بخورید. وقتی می‌توان درست خوردن را یاد گرفت و از لذّت غذا به شکل طبیعی برخوردار شد چه نیازی به این روشهای عذاب‌آور است؟

بالن معده باعث برگشت اسید معده(ترش کردن) می‌شود که مشکلات کوتاه مدت و خطرات درازمدتی را متوجه فرد می‌کند.

دانستن این نکته مهم است که مشکل اصلاً در معده نیست بلکه در ذهنیت و عادت‌های فرد است.

نکته کاربردی:

در انتخاب روش کاهش وزن دقت بیشتری  بکنید.

چرا عمل جراحی نه؟

۱-چون هیچ عمل جراحی بی‌عارضه نیست، به خصوص جراحی روی بافت چربی که با خطرات و عوارضی نظیر آمبولی چربی همراه است.

۲-جراح فقط چربی‌های ظاهری را برمی‌دارد که کم‌خطرتر است و با چربی‌های خطرناک‌تر کاری ندارد. جراح چربی‌های دور کبد و قلب را برنمی‌دارد. چربی‌هایی که در دیواره رگها رسوب کرده را برنمی‌دارد. حتی امکان این که چربی‌های ظاهری هم به طور متناسبی برداشته شود نیست مثلاً شخص شکم لاغر پیدا می‌کند با بازوهای چاق و بدنش تناسب خود را هم از دست می‌دهد. به علاوه وقتی شخص به ظاهر لاغر می‌شود یک دلخوشی و اطمینان خاطر کاذب پیدا می‌کند در حالی که او از درون همان فرد چاق قبلی است و همان عوارض تهدیدش می‌کند.

۳-در این دنیا هیچ چیز بی‌دلیل نیست. اضافه‌وزن شما هم قطعاً دلایلی دارد. دلایل اضافه وزن شما در درون شماست، در عادت‌ها، انتخاب‌ها و سبک زندگی‌تان. بنابراین راه حل را هم باید در درون خود جستجو کنید نه در دنیای بیرون از خود.

۴-جراح نمی‌تواند عادت‌های شما را هم جراحی کند. هر روشی که تمرکز شما را از درون به بیرون معطوف کند از راه صحیح دورتان می‌کند و با ایجاد خوشبینی کاذب و تاخیر در گرفتن تصمیم صحیح مانع سلامتی شما می‌شود.

نکته کاربردی:

قبل از انتخاب هر روشی برای لاغری قدری تامل و تعقل کنید

چرا داروی لاغری نه؟

۱-چون هیچ دارویی بی‌عارضه نیست. داروهای لاغری ممکن است تاثیرات منفی و مخربی بر جسم و روان شما بگذارند. تاثیراتی مانند عصبی شدن بی‌دلیل، مشکلات قلبی، مشکلات گوارشی و کاهش جذب ویتامین‌های غذا و… و اینها جدای از عوارض بعضی داروهای خطرناک  دیگر است که اصولاً هیچ مجوز معتبر علمی ندارند.

۲- چون تاثیرش کم و محدود است و معمولاً در کل بیشتر از چهار یا پنج کیلوگرم نیست.

۳-چون تاثیرش موقتی است. قرص دلایل اضافه‌وزن شما را برطرف نمی‌کند و عادت‌های شما را تغییر نمی‌دهد. قرص لاغری یا اشتها را کاهش می‌دهد یا جلوی جذب چربی‌ها را به بدن می‌گیرد. پس تاثیرش محدود به زمانیست که آن را می‌خورید و با کنار گذاشتنش اثراتش هم از بین می‌رود

نکته کاربردی:

هیچ نوع داروی شیمیایی یا گیاهی را برای لاغرشدن نخورید اجازه دهید وزتتان به طور طبیعی ، سالم و ماندگار کم شود

۴-چون لاغر شدن با قرص مثل نمره گرفتن با تقلب است و لطف و لذت چندانی ندارد؛ در حالی که لاغر شدن با تلاش فردی بسیار لذتبخش است و باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت درونی می‌شود. ما دوست داریم فردا وقتی در آینه نگاه می‌کنید بگویید این من بودم که خودم را لاغر کردم. در آن صورت بیشتر مراقب دستاوردهایتان خواهید بود و مثل یک دارایی گرانبها از آن مراقبت خواهید کرد و احتمال برگشت وزنتان به حداقل خواهد رسید.

۵-برای این که لاغر شدن مسیر شاهانه ندارد. لاغر شدن مسیر میانبر ندارد. لاغر شدن یک اتفاق جادویی نیست که با قرص و دارو اتفاق بیفتد. لاغر شدن یک مسیر و یک روند است که باید طی شود. فرق یک فرد هشتاد کیلویی با یک فرد شصت کیلویی فقط در وزنشان نیست. این دو نفر در عادت‌ها، انتخاب‌ها و سبک زندگی با هم متفاوتند. یک فرد هشتاد کیلویی اگر می‌خواهد واقعاً به یک فرد شصت کیلویی تبدیل شود باید با آموزش و تمرین، استحقاق شصت کیلویی شدن را پیدا کند وگرنه به هر شکل دیگری لاغر شود لاغریش ظاهری و موقتی خواهد بود و دیر یا زود رشته‌هایش پنبه خواهد شد.

نکته کاربردی:

دنبال راه میان بر نگردید اجازه دهید وزنتان به طور طبیعی ، سالم و ماندگار کم شود

برگرفته از کتاب لطفا رژیم نگیرید!

نویسنده : علی عزیزی

 

طراح روش تناسب اندام سالم و ماندگار