یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

کاهش وزن مثل یک مسافرت است!

کاهش وزن مثل یک مسافرت است!

ایشان سابقه طولانی در گرفتن رژیم‌هایی دارند که تنها نتیجه‌ای که در بر داشته برگشت وزن کم کرده‌شان با اضافه‌وزن بیشتر بوده است. همیشه در مدت زمان کمی، وزن زیادی را از دست داده‌اند و در مدتی کمتر از آن، نه تنها وزنشان برگشته، که همراه خود وزن بیشتری را هم آورده است!
وقتی اصول بهکام را برایشان توضیح دادم و این مساله مطرح شد که به طور سالم و اصولی دو تا چهار کیلو در ماه وزن کم می‌کنند، منطق برنامه را پذیرفتند و ما را ترک کردند، چند روز بعد طی پشتیبانی تلفنی روان‌شناسی که با هم داشتیم، ایشان این نکته را مطرح کردند که با وجود پذیرش منطق دوتا چهار کیلو سالم وزن کم کردن، حس می‌کنند که این همه اضافه‌وزن، مدت زمان زیادی برای برطرف شدن لازم دارد و وقتی تصور می‌کنند که چندین ماه طول می‌کشد تا به وزن ایده‌آل برسند، بی‌انگیزه می‌شوند و از طولانی بودن و زمان زیاد، احساس دلسردی می‌کنند! من به ایشان حق می‌دادم! احساس نگرانی ایشان و احساس خستگی کردن در راهی که تازه یک هفته است وارد آن شده‌اند، با چنین دیدگاهی طبیعی بود…
حال تصور کنید قصد مسافرت با دوستانتان را دارید، مقصد شما جایی است که از شما فاصله زیادی دارد ولی ضروری و لازم است که به آنجا بروید!…
یکی از دوستانتان از زمانی که وارد جاده می‌شوید، به مناظر اطراف توجه می‌کند، پیچ و خم جاده برایش جالب است، به کوهها، دشتها، آب و هوا، شهرهای بین راه توجه دارد.
از موسیقی لذت می‌برد، با شما صحبت می‌کند و غذاهایی که دوست دارد را می‌خورد.
دیگری، از همان ابتدا مدام می‌گوید: پس کی می‌رسیم؟! چرا مقصد اینقدر دور است؟! در طول راه مدام اخم می‌کند و گلایه می‌کند. این دوستتان یک دوربین دارد، مدام با آن جاده را نگاه می‌کند و می‌گوید: هنوز خیلی مانده برسیم!
به نظر شما کدام یک از همراهان شما از این سفر بیشتر لذت برده است؟ کدام یک وقتی به مقصد می‌رسد، شادابتر و راضی‌تر بوده است؟
مقصد شما و راهی که باید طی کنید مشخص است. زمانی که باید به مقصد برسید، بسته به رانندگی شما، کمی زودتر یا کمی دیرتر است ولی به هرحال خواهید رسید!
لاغر شدن ، مثل مسافرت کردن در یک جاده است! لازم است شما به مقصد برسید! این چیزیست که واقعا آن را می‌خواهید. این سفر جزو آرزوهای شماست!
حال می‌خواهید چطور به این مسافرت بروید؟ از آن لذت ببرید، بهره ببرید و وقتی به مقصد رسیدید، آنقدر جالب بوده باشد که متوجه زمان و مسافت نشده باشید و این سفر به یکی از خاطرات شیرین شما تبدیل شود، یا با تجسم مداوم طول راه با غر زدن و… احساس خستگی و ناتوانی کنید؟
لاغر شدن سالم ، می‌تواند برنامه‌ای بسیار لذت‌بخش و مفرح باشد، زمانی که شما، از هر کاهش وزنی در هر جلسه لذت ببرید، زندگی کنید، تغییر کنید و نگران نباشید.
شما قطعاً به مقصد خواهید رسید، فقط از مسافرت خود لذت ببرید!

? مطالب #انگیزشی بهکام
? ما را به دوستان خود معرفی کنید
@behkamclinic
http://instagram.com/behkam_clin

کلینیک سلامتی بهکام

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید