یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای50 سال چیست؟

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای۵۰ سال چیست؟

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای ۵۰ سال چیست؟

برای مردان بالای ۵۰ سال، دریافت مولتی ویتامین میتواند به حمایت از سلامتی، طولانی شدن عمر و همچنین بالا بردن کیفیت زندگیشان کمک کند.

مردان بالای ۵۰ سال به چه مولتی ویتامین هایی احتیاج دارند؟

مولتی ویتامین ها حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای سلامتی انسان ضروری اند. در بسیاری از موارد فرد میتواند این مواد مغذی را از رژیم غذایی متعادل و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدست آورد.

با این حال هرچقدر افراد پیرتر میشوند، ممکن است به دریافت ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری احتیاج داشته باشند.

دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد:

۱) کاهش جذب مواد مغذی: ۱۰-۳۰% افراد مسن ویتامین B12 را به شکل موثر جذب نمی کنند. اگر فرد مواد مغذی لازم را از غذای خود جذب نکند، مصرف مکمل میتواند به آن کمک کند.

۲)داروها: برخی از دارو ها میتوانند سطح ویتامین فرد را کاهش دهند. به طور مثال داروهای متفورمین و دارو های مهارکننده ی کانال های پروتون میتوانند سطح ویتامین B12 را کاهش دهند.

۳)فعالیت بدنی: اگر یک مرد بالای ۵۰ سال بسیار فعال باشد ممکن است به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری برای حمایت از خود احتیاج داشته باشد.

)رژیم های غذایی محدود: فردی که دارای محدودیت های غذایی است ممکن است دریافت برخی مواد مغذی از طریق غذا برایشان امکان پذیر نباشد که لازم است فرد مکمل دریافت کند.
۵)بیماری های مزمن مرتبط با سن: شرایطی مانند: پوکی استخوان ممکن است نیاز فرد را به مکمل ها افزایش دهد.
البته باید به این نکته توجه کرد که دریافت بیش از حد ویتامین ها میتواند خطرناک باشد و یا با برخی دارو ها تداخل داشته باشند، به طور مثال ویتامینk میتواند اثر داروی وارفارین را کاهش دهد.

کدام ویتامین ها و مینرال ها اهمیت دارند؟

ویتامین B12: از آنجایی که درصد قابل توجهی از افراد مسن ممکن است ویتامین B12 غذا را به طور موثر جذب نکنند بنابراین نیاز به دریافت مکمل در آن ها پر رنگ تر می شود.
ویتامینD: برای عملکرد استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. با این حال بسیاری از افراد مسن ویتامین دی کافی دریافت نمی کنند. نیاز بزرگسالان با افزایش سن، به ویتامینD بالا می رود.
آنتی اکسیدان ها: برخی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان های مفیدی هستند که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند از جمله: ویتامینA، C و E، سلنیوم، زینک و کوآنزیم Q10.

 

منبع:

www.medicalnewstoday  / September 2020

ترجمه و تدوین: مریم ابویی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی کلینیک بهکام

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید