یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

غذای ناسالم رستوران؛ یکی از موانع کاهش وزن

غذای ناسالم رستوران؛ یکی از موانع کاهش وزن

بیشتر ما عاشق غذاهای بیرون هستیم. این در حالی است که هرگز نمی‌توان منکر طعم لذیذ و رایحه خوش غذاهای بیرون شد. اما بیرون واقعا چه خبر است؟ با آنکه سرآشپزان و آشپزان بسیاری در دستورالعمل‌ و تهیه انواع غذاها نقش دارند، ولیکن مصرف روغن‌های جامد، چربی‌های چندبار مصرف، ادویه جات فراوان و مواد غذایی منجمد شما را از اهداف راه‌های لاغری دور می‌کند. با این حال، برخی از ما بنا به دلایل مختلف که یکی از آن‌ها مشغله‌های متعدد است، بالاجبار به مصرف غذاهای بیرون از منزل روی می‌آوریم.

اهمیت برنامه غذایی درست و جامع

برنامه غذایی درست برای کاهش وزن نمی‌تواند صرفا به دوران خانه نشینی ختم شود. در عوض، اصلاح عادات غذایی برای کاهش وزن می‌تواند شما را به ایده‌ها، اهداف و راه‌های لاغری نزدیک‌تر کند. در حالی که برخی از افراد دچار اضافه وزن به طور مداوم در حال تمرین اعتدال حین غذا خوردن هستند، یکبار مراجعه به رستوران و مشاهده منوی پُر شده از استیک سرخ شده و کوهی از سیب زمینی سوخاری ممکن است آن‌ها را از مسیرشان منحرف کند.

مصرف یکبار غذای رستورانی در هفته می‌تواند باعث اضافه وزن سالانه حدود ۹۰۷ گرم شود.

با این حال، یک برنامه غذایی درست برای کاهش وزن به راه‌های لاغری در خانه ختم نشده و انتخاب‌هایتان در خارج از منزل را نیز پوشش می‌دهد.

استراتژی‌های سالم و راه‌های لاغری وقتی بیرون غذا می‌خورید!

من باب توضیحات فوق، کلینیک تغذیه بهکام سعی بر گردآوری برخی نکات مهم حول انتخاب و مصرف صحیح غذا در رستوران داشته است. این نکات به شما کمک خواهد کرد تا همچنان بدون پرخوری غذای سالم سفارش بدهید.

  • اطلاعات قبلی کسب کنید

امروزه یافتن منوی آنلاین رستوران‌ها امری آسان است. و اگر دسترسی به منوی آنلاین ممکن نیست، با شماره تلفن رستوران تماس بگیرید و از خدمه درباره غذاهای اصلی سوال بپرسید.

یکی از راه‌های لاغری اشراف داشتن به انتخاب‌های سالم است. هیچ چیز آزاردهنده‌تر از نشستن در رستورانی نیست که فقط برگر، پیتزا و بال سوخاری سرو می‌کند.

  • گزینشگر پیشرو باشید

بسیاری از ما دوستان هوادار غذاهای چرب و چیل داریم و وقتی با آن‌ها در یک محیط قرار می‌گیریم، معذب شده و انتخاب غذاهای سالم برایمان به امری تحقق ناپذیر بدیل می‌گردد.

سعی کنید رستورانی با تنوع غذایی پیدا کنید. و از دوستانتان در انتخاب غذا پیشی جویید و آن‌ها را به انتخاب غذاهای سالم سوق بدهید. آمادگی روانی، یکی از راه‌های لاغری موثر به شمار می‌رود.

  • عصبانی به رستوران نروید

تحقیقات مقدماتی نشان داده، احساس عصبانیت هورمون گرسنگی (گرلین) را تحریک می‌کند و رفتارتان را تحت فشار زیادی قرار می‌دهد.

یکی از راه‌های لاغری سرکوب کردن هورمون گرلین می‌باشد. بنابراین، سعی کنید پیش از رفتن به رستوران یک اسنک کوچک سرشار از فیبر و پروتئین (دو ماده غذایی سیرکننده) میل نمائید. به عنوان مثال، یک تا دو ساعت قبل از رستوران سیب، بادام زمینی، ماست یونانی با انواع توت یا بشقاب سبزیجات با مقداری پنیر مصرف کنید.

  • یک لیوان آب بنوشید

مطالعات نشان داده، نوشیدن دو فنجان آب قبل غذا می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. و دلیل این امر سیری پس از مصرف آب می‌باشد.

نوشیدن آب پیش از غذا یکی از راه‌های لاغری موثر است.

  • سالاد سالم بخورید

منبع سرشاری از مواد غذایی مانند سالاد سبزیجات راهکاری مناسب به عنوان کاهش وزن می‌باشد. با این حال، برخی رستوران‌ها سعی به افزودن چاشنی‌ها و سس‌های ناسالم کرده تا طعم آن را خوشمزه‌تر کنند.

خوردن کاهوهای غوطه ور در سس مایونز کالری مصرفی‌تان را به سرعت افزایش می‌دهد. همچنین، افزودنی‌هایی شامل نودل تفت داده شده، نان سوخاری، پروتئین پرچرب و آجیل شکری سالاد را به بمب کالری تبدیل می‌کنند.

سعی کنید سالاد را با پروتئین سالم (مرغ یا سالمون گریل شده) و چربی‌های سالم (بادام، تخمه آفتابگردان و ۴/۱ آووکادو) مصرف کنید.

  • از نوع پخت مطلع شوید

سیب زمینی دوبار سرخ شده در قیاس با سیب زمینی تنوری از کالری بیشتر برخوردار است. ۱۰۰ گرم سیب زمینی سرخ شده ۲۸۹ کالری و همین مقدار سیب زمینی تنوری ۹۷ کالری دارد. بنابراین، آگاه شدن از نوع پخت و پز غذاهای رستوران یکی از روش‌ها و راه‌های لاغری به شمار می‌رود.

کلینیک تغذیه بهکام، در راستای تحقیقات انجمن قلب آمریکا، سعی بر گردآوری کلمات کلیدی موثر در مصرف غذا بر اساس نوع پخت آن کرده است. این مورد قطعا به تغذیه سالم و کاهش وزن موثر کمک خواهد کرد.

موارد مصرفی: بخارپز، پخته شده، تنوری، آبپز شده، کبابی و گریل شده.

موارد منع مصرف: سرخ کرده، تابه‌ای، خامه‌ای، کره‌ای، سوخاری، شکم پُر و اسکالوپ.

منبع:

۱۴ Tips for Picking Healthier Foods When Eating Out

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید