یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

تحت تاثیرعادت….

تحت تاثیرعادت….

تحت تاثیرعادت….

سالیان پیش یک قطار پر سروصدا از خیابان سوم نیویورک عبور می کرد، بعد از مدتی خط بسته شد. چندی بعد از بسته شدن خط که دیگر قطاری از آن مسیر حرکت نکرده بود، مردم صداهایی عجیب را تقریبا نزدیک به زمانی که سابقا قطار از همسایگیشان عبور می کرد گزارش کردند. نیویورکی ها صدایی آشنا شبیه به صدای قطار را گزارش کردند در حالیکه مدتها بود قطاری از آنجا عبور نمی کرد. ما الگوهایی از دنیای اطرافمان را به صورت رمزی در مغزمان ذخیره می کنیم.

اگر داده هایی که شما دریافت می کنید، با مدلی که در دنیا وجود داردهماهنگ باشد همه چیز طبیعی به نظر می رسد. اما وقتی که چیزی تغییر می کند، احساسی یکسان به وجود نخواهد آمد و شما ناآگاهانه ممکن است سعی کنید چیزی جدید نسبت به آنچه که وجود داشته است خلق کنید. به محض اینکه شما تغییراتی به منظور تغییر وزن در خود ایجاد می کنید، باید منتظر تکرار عادات قبل باشید مثلا خوردن چیزی موقع تماشای تلویزیون.

اگر شما وقتی که به سینما می رفتید، یک نوشابه، چیپس و چند پفک سفارش می دادید، دفعه بعد که به تئاتر می روید ممکن است بدون تنقلات چیزی کم داشته باشید! حتی ممکن است از نمایش یا فیلم لذت نبرید.

رفتار معکوس می تواند جایگزینی مناسب برای این عادت باشد. آگاهانه رفتار جدید را جایگزین عادت قبلی کنید.

برای مثال : یک بطری آب و مقداری میوه را با خود به سینما ببرید.

اگر شما عادت داشتید هرروز بعد ازظهر جلوی تلویزیون بنشینید و هله هوله بخورید، بعد از ظهر خود را جوری دیگر بگذرانید. مثلا در یک کلاس ثبت نام کنید.

بعد از چند هفته، رفتار جدیدتان عادی خواهد شد و طولی نخواهد کشید که شما به رفتار جدیدتان عادت می کنید.

منبع : کتاب لاغری با قدرت فکر، اثر هلمرینگ و هلز

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید