یزد، خیابان کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک 95، کلینیک بهکام
09109001711-03531380141-03536281888

سرماخوردگی

سرماخوردگی

سرماخوردگی

شلغم :خواص ضد التهابی بالای شلغم به دلیل وجود سطح بالای ویتامین C باعث شده تا این میوه یک آنتی اکسیدان قوی محسوب شود. این خاصیت شلغم باعث شده تا درمان آسم و کاهش علائم آن بسیار موثر باشد. مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف این میوه می تواند خس خس سینه را کاهش دهد.

شلغم نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن بازی می کند. محتوای بتاکاروتن موجود در شلغم در تولید غشاهای سالم کمک بسیاری می کند.ویتامین A موجود در شلغم می تواند با التهاب ریه مقابله کندو بخشی از ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند.

اویشن :درختچه ای کوتاه و پر شاخه است که دم کرده ان با کمی عسل برای درمان بیماری های مبتلا به تنگی نفس و کلیه و مثانه و درد مفاصل موثر و مفید است.

اویشن خاصیت ضد سرفه و خلط اور است و برای درمان التهاب دستگاه تنفس فوفانی استفاده میگردد.اگر ۵ تا ۱۰ گرم از ان را در یک لیتر اب جوش دم کنید و با کمی عسل میل کنید علایمی همچون سرفه و تنگی نفس و اسم را از بین میبرد و تسکین می دهد.

اب ریزش بینی و بی حالی و کیپ شدن دماغ و… از علائم سرماخوردگی می باشد.

حال میخواهیم چند روش سریع برای درمان این علائم  ارائه دهیم. با ما همراه باشید

۱-سیر

سیر حاوی ماده ای به نام الیسین است که خواص ضدعفونی کننده  و ضد باکتریایی دارد.مصرف روزانه سیر باعث میشود تا افراد کمتر سرما بخورنند و زمانیکه سرما میخورنند زودتر علائم ان بهبود یابد.برای بهرمندی از سیر ۲ حبه سیر را له کنید و انرا با شیر یا اب گوشت یا اب داغ بجوشانید و سپس میل کنید

۲) اسطوخودوس

بخور دادن در دوره سرماخوردگی باعث میشود که مجاری تنفسی باز شود به علت اینکه گرما باعث انبساط رگ های خونی و افزایش سرعت جریان خون نیشود و به این ترتیب سرعت عکس العمل سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد.

توجه داشته باشید که بخور دادن تاثیر مفیدی در دوران سرما خوردگی دارد. یکی از بخور دادن ها بخور با اسطو خودوس میباشد. ۵ قطره روغن اسطو خودوس را به یک کاسه اب داغ اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرما خوردگی شدید باشد سه مرتبه در روز و اگر خفیف باشد یک مرتبه قبل از خواب

۳-اب نمک

شستشوی بینی با سرم شستشو و یا با اب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط میشود.

زمانیکه مجاری تنفسی شستشوی داده نشود وضعیتی به وجود می اید که میکروب ها در مجاری تنفسی بیشتر میشوند.

۴-شربت پیاز

۱۰۰ گرم پیاز را خورد کنید و در ۲۰ سی سی اب به مدت ۲۰ سی سی اب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

محلول را صاف کنید و ۱ قاشق غذا خوری عسل به ان اضافه کنید.د باره محلول را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید که مثل شربت غلیظ شود.

۵-اکالیپتوس

اکالیپتوس به صورت موثری با بیماری های تنفسی مقابله میکند.

به خاطر اینکه این گیاه خاصیت ضد عفونی کننده و خلط اور دارد.

 

ارسال یک دیدگاه

شما برای وارد شوید. ارسال دیدگاه باید